donderdag 19 oktober 2017

Quilt seizoen begonnen

Het is weer even geleden dat er weer een blog van mij is verschenen.
Eind augustus 2 daagse workshop Machine Quilten gegeven door Babette van Hattem bij Quiltshop Online in Gieten.

De september maand is altijd een drukke maand. Op ons bedrijf zijn we volop aan het oogsten van de aardappelen en uien. Maar bij het Quiltersgilde is het ook druk want het quiltseizoen is weer begonnen.
De  Algemene Tentoonstelling in Alkmaar gehouden van 6 t/m 10 september. Het waren heerlijke dagen met prachtige quilts. De variatie was heel mooi. Een quilt van mij heeft ook in Alkmaar gehangen.

Zelf heb ik de griep gekregen en wel door gelopen. Daarna zeker nog een aantal weken zwaar verkouden geweest.



De Quiltbee is ook weer begonnen, na het ijsverven hebben we de bijeenkomst in september onze geverfde lappen mee genomen. Wat zijn de lappen mooi geworden.

Tussen door probeer ik toch te quilten. Wat werk aan het afmaken, maar de opgedane inspiratie na Alkmaar borrelt er weer veel bij mij naar boven. Snel maar schetsen gemaakt.

De Mysterie van Quiltnieuws deel 3 ook klaar gemaakt.

De quilt van de workshop "Versneden bloemen" van Greetje Hein, heb ik helemaal af.














Mijn New Hexagonquilt van Katja Marek heb ik in mei jl. naar Trijntje van der Horst in Sebaldeburen gebracht om door te quilten met de longarm. Begin oktober de quilt opgehaald samen met Gerda. En wat is de quilt mooi geworden. Volgende keer meer. Toen we toch in Groningen waren hebben we de quilttentoonstelling in Bellingwolde bezocht. Modern werk, maar heel mooi en prachtig gemaakt. De moeite waard om het werk te bewonderen.

Veel quiltplezier!
Jannie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten